Home Voorpagina Amsterdam Marathon: optimisme na versoepeling coronamaatregelen
Amsterdam Marathon

Amsterdam Marathon: optimisme na versoepeling coronamaatregelen

door hardloopnetwerk

Gisteravond werd tijdens de persconferentie van minister-president Mark Rutte bekendgemaakt dat de coronamaatregelen voor evenementen worden versoepeld. Zolang mensen onderling 1,5 meter afstand kunnen aanhouden, geldt er vanaf 1 juli geen maximumaantal bezoekers meer voor bijeenkomsten. Vergunningaanvragen voor grote evenementen, zoals de TCS Amsterdam Marathon, worden beoordeeld door de lokale overheden. Gister werd ook bekend dat New York Marathon en Berlin Marathon niet doorgaan, Hamburg kondigde juist aan de marathon wel (in aangepaste vorm) door te laten gaan.

Voor Amsterdam Marathon betekent de persconferentie dat ze samen met de Gemeente Amsterdam de 12 scenario’s op korte termijn gaan concretiseren. Ze doen hierin het maximale dat binnen hun mogelijkheden ligt melden ze op hun website. Ze hopen alle ingeschreven deelnemers snel meer duidelijkheid te geven over de invulling van het marathonweekend. Het streven is om een evenement te organiseren met een internationale wedstrijd voor elitelopers, het Nederlands Kampioenschap Marathon en de recreatieve onderdelen. Ze zijn zich echter van bewust dat het voorlopig onzeker blijft of de TCS Amsterdam Marathon daadwerkelijk kan plaatsvinden. We leven in een wereld waarin de situatie van dag tot dag kan veranderen en dus zullen wij de ontwikkelingen continu blijven monitoren.

Startbewijs blijft geldig bij afgelasting

Graag geven ze de reeds ingeschreven deelnemers alvast meer duidelijkheid, indien de TCS Amsterdam Marathon toch afgelast moet worden. De vooruitzichten zijn positief, maar de verspreiding van het coronavirus blijft onvoorspelbaar. Voor de deelnemers is het dan wel prettig om alvast te weten waar zij aan toe zijn, mocht het evenement dit jaar niet door kunnen gaan.

Bij afgelasting van de TCS Amsterdam Marathon 2020 blijft het startbewijs inclusief bestelde extra’s geldig voor de editie van 2021 op zondag 17 oktober. Dit geldt ook wanneer alleen enkele onderdelen van het marathonweekend worden geannuleerd. Op basis van onze algemene voorwaarden zijn ze niet verplicht deze regeling aan te bieden, maar ze willen de deelnemers graag tegemoetkomen in deze uitzonderlijke tijd. Ze vinden het belangrijk dat alle lopers alsnog hun doel in Amsterdam kunnen behalen, mocht dat dit jaar niet lukken.

Het internationale karakter van de TCS Amsterdam Marathon met overwegend buitenlandse deelnemers is leidend voor deze regeling en is daarmee anders dan voor de overige evenementen van Le Champion. De TCS Amsterdam Marathon is een World Athletics Platinum Label evenement en behoort daarmee tot een selecte groep van twaalf andere internationale marathons. Ze hanteren een soortgelijke regeling als deze grote internationale marathons.

Q&A Amsterdam Marathon

Q: Kan ik mij inschrijven voor de TCS Amsterdam Marathon?
A: Ja, de inschrijving voor alle onderdelen van de TCS Amsterdam Marathon is geopend.

Q: Mocht de TCS Amsterdam Marathon niet doorgaan, krijg ik dan als individuele deelnemer mijn inschrijfgeld terug?
Individuele deelnemers kunnen hun startbewijs inclusief bestelde extra’s doorzetten naar de editie van 2021 op zondag 17 oktober. Restitutie van het inschrijfgeld en bestelde extra’s is niet mogelijk.

Q: Mocht de TCS Amsterdam Marathon niet doorgaan, krijg ik dan als lid van Le Champion mijn inschrijfgeld terug?
A: Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving inclusief bestelde extra’s kosteloos annuleren t/m 7 september 2020. Leden kunnen er ook voor kiezen om hun startbewijs door te zetten naar de editie van 2021 op zondag 17 oktober.

Q: Mocht de TCS Amsterdam Marathon niet doorgaan, krijg ik dan als business- of goede doelen team mijn inschrijfgeld terug?
A: Bedrijven of goede doelen kunnen hun inschrijving annuleren t/m 7 september 2020. Bij annulering van 1 mei t/m 7 september 2020 wordt er 50% van de kosten van het/de geannuleerde team(s) en extra bestellingen in rekening gebracht. Na 7 september 2020 vindt er geen restitutie meer plaats van zowel de inschrijfkosten als de extra bestellingen. Bedrijven en goede doelen kunnen er ook voor kiezen om hun ingeschreven teams door te zetten naar de editie van 2021 op zondag 17 oktober.

Foto: Erik van Leeuwen

Nieuwsoverzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten