Home Voorpagina ”Geen deskundigheid kost hardloopspeciaalzaak klanten”

”Geen deskundigheid kost hardloopspeciaalzaak klanten”

door hardloopnetwerk

De afgelopen weken hebben wij onderzoek gedaan naar de toekomst van hardloopspecialzaken. Hoe staan onze bezoekers er eigenlijk tegenover? Eerder gaf een groot percentage van onze bezoekers al aan dat ze hun hardloopschoenen op internet kopen en niet meer in een hardloopspeciaalzaak, omdat de prijzen op internet een stuk goedkoper zijn. Gelukkig blijven er ook hardlopers naar hardloopspeciaalzaken gaan, want de deskundigheid van personeel in een speciaalzaak kan veel blessures voorkomen.

Door de redactie

All4running populair
De meeste bezoekers van ons platform kiezen voor hardloopketen All4running. De hardloopspeciaalzaak heeft drie vestigingen in Nederland, namelijk in Alkmaar (Flagship), Amsterdam en Den Haag. Naast de drie winkels heeft het concern een goedlopende webshop. Gratis verzending van € 50,-, 365 dagen bedenktijd en deskundig advies worden gewaardeerd door de consumenten. De klantenservice is ook ideaal, want een WhatsApp-bericht wordt doorgaans snel en vlot behandeld door deskundige medewerkers. Eigenlijk zou iedere hardloopspeciaalzaak de mogelijkheid moeten hebben om vragen te stellen via WhatsApp, want dat is waar de klant anno 2018 om vraagt.

Na All4running scoren Runnersworld, Lopers Company en Run2Day hoog in onze poll op het gebied van bezochte hardloopspeciaalzaken. Qua aantal vestigingen zijn bovengenoemde speciaalzaken de grootste winkelketens op het gebied van hardlopen. Het valt ook goed te verklaren dat een kleine hardloopspeciaalzaak zoals Zierrunning in Den Haag aanzienlijk lager scoort in onze poll.

Service boven prijs in hardloopspeciaalzaken
Onze bezoekers waren duidelijk; service en deskundigheid gaat voor prijs in hardloopspeciaalzaken. In de winkel is de prijs van een product niet meer doorslaggevend, maar de manier waarop de consument wordt geholpen wel. Winkelen moet een belevenis zijn, want anders kun je net zo goed producten op internet aanschaffen. De consument vindt het prima om meer geld neer te leggen voor hardloopschoenen uit de winkel, dan voor schoenen op internet, maar wil dan wel van alle gemakken worden voorzien. Hardloopsschema’s op maat, deskundige hardloopanalyses en vriendelijk geholpen worden zijn belangrijke factoren om een klant te behouden.

Klanten vinden geen deskundigheid het meest vervelend
Een niet opgeruimde winkel is nog tot daar en toe, weinig assortiment valt te overzien, maar geen deskundigheid van het personeel is de grootste reden om een hardloopspeciaalzaak niet meer te bezoeken. Als hardloopspeciaalzaak is het om die reden van essentieel belang om goed en deskundig personeel in dienst te hebben. Geen deskundigheid kost hardloopspeciaalzaken klanten, dat kunnen wij na ons onderzoek wel stellen.

Ben jij benieuwd naar de resultaten? Bekijk ze hier.

Foto: Pixabay (rechtenvrij)

Nieuwsoverzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten