Home Laatste NieuwsDe week van... De week van: Kristel van den Berg

De week van: Kristel van den Berg

door hardloopnetwerk

Afgelopen twee weken verbleef hardlooptalent Kristel van den Berg in het Portugese Albufeira met Loopland Gelderland. Hoe ziet zo’n trainingsweek er eigenlijk uit? Kristel hield haar week voor ons bij.

Door de redactie

Maandag:

Dit is alweer de zesde dag voor mij in Portugal. Het tweede deel van de groep was gisteravond aangekomen. Bij het ontbijt, waar ze echt alles hadden, zagen we ze allemaal. Het was heel erg leuk om ze weer te zien. In de middag gingen we naar de voetbalwedstrijd van Anna Hightower. Zij speelde met het Nederlandse team onder 16 tegen Portugal. Het was echt heel leuk om haar te zien voetballen, want dat is een hele andere sfeer dan bij hardloopwedstrijden. Aan het eind van de middag waren we terug en konden we nog een sprinttraining te doen. Zelf had ik helaas een beetje last van mijn voet, dus ben ik gaan fietsen in het krachthonk.

Dinsdag:

In de ochtend gingen we met de hele groep naar het strand om ultimate frisbee te spelen. Het was echt al heel warm, dus we zijn ook nog even in de zee geweest. Daarna ben ik even naar de fysio geweest voor mijn voet. Een geïrriteerd peesje…. Ik mocht hardlopen als ik niet te veel pijn voelde. Voor de zekerheid ben ik voor het eerst in mijn leven gaan aquajoggen, samen met Anne Luijten. Het zwembad was hier eigenlijk veel te warm voor, dus we raakten een beetje oververhit, haha! Het was wel leuk om te doen. Daarna zijn we nog even in de hottub geweest.

Woensdag:

Vandaag ging ik samen met Jasmijn, Anne en Terra mountainbiken. We begonnen rustig, maar daarna fietsten we hard door, uiteindelijk hadden we 31,5 kilometer gefietst! Het was echt leuk om te doen, ook omdat je met de fiets veel verder komt dan met hardlopen en dus allemaal nieuwe dingen ziet. In de middag hadden we krachttraining. Samen met Jasmijn en Iris gingen we in de avond eten bij Andrea Deelstra. Zij had hele lekkere vis voor ons gebakken!

Donderdag:

De mountainbikes die we gisteren hadden gehuurd, hadden we nog tot het einde van de middag. Dus met een paar meiden hebben we een beetje rondgefietst in de omgeving. We zijn even gestopt op het strand en hebben daarna gepicknickt in de sinaasappelgaarde. De sinaasappels in Portugal zijn echt veel lekkerder dan in Nederland. We hebben er allemaal wel vier per dag gegeten denk ik. In de middag hadden we een looptraining op de crossbaan. Hier was een paar jaar geleden het EK-cross, het parcours hebben ze gewoon laten liggen. Dit is echt een hele leuke plek om te trainen!

Vrijdag:

Dit was voor mij best een rustige dag. In de ochtend hebben we foto’s gemaakt met de hele groep voor Loopland Gelderland. In de middag ging een groot deel van de groep naar Albufeira, maar omdat ik daar vorige week al was geweest en nog heel erg achter liep met school, heb ik al mijn colleges bijgewerkt. Statistiek, dat was wel even saai, maar dat moet ook gebeuren.. In de avond gingen we uiteten in Vilamoura. Dat was heel gezellig met iedereen!

Zaterdag:

Vandaag was op het crossparcours het Portugees kampioenschap cross. Honoré heeft kunnen regelen dat wij hier buiten mededinging mochten starten! Ik liep samen met Iris en Jasmijn in de race. Hier lopen alle categorieën vanaf junior A gewoon samen. Dat was super gaaf, want er stonden bijna 100 deelneemsters aan de start! De wedstrijd zelf ging bij mij niet zo goed, maar het was een geweldige ervaring om zo’n grote cross te lopen. Na onze eigen wedstrijd hebben we nog de jongens aangemoedigd en zijn we voor de laatste keer naar het strand en de hottub geweest.

Zondag:

Helaas is de stage alweer voorbij. Om 13:45 uur zouden we vliegen, dus in de ochtend deden we nog even een rustige en korte duurloop. Daarna snel de koffers inpakken, het huisje opruimen en naar het vliegveld. Toen we in Nederland kwamen en uit het vliegtuig stapten, was het ineens 25 graden kouder dan we gewend waren, best wel koud. We hebben afscheid genomen van elkaar en iedereen ging naar huis. Nu mag ik morgen weer gewoon naar de universiteit. Zal wel weer even inkomen worden..

Foto’s: Instagram Kristel van den Berg

Nieuwsoverzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.