Nederland heeft circa 4 miljoen hardlopers. Het ene hardloopevenement groeit harder dan de ander. Lukt het niet om jouw evenement te laten groeien? Wij hebben een aantal tips voor jullie op een rijtje gezet.
Door de redactie
Weet waar je doelgroep vandaan komt
De tijd van flyers uitdelen en posters in supermarkten ophangen is verleden tijd. Tegenwoordig draait alles om online. Door middel van handige online tools zoals Google Studio kan ieder evenement de (potentiële) doelgroep in kaart brengen.
Vernieuw je website
Je website is hét visitekaartje voor jouw evenement. Is je website niet meer van deze tijd? Grote kans dat de bezoeker als snel afhaakt en zich niet inschrijft! Zorg dat je continu relevante informatie plaatst op de website.
Maak social media accounts aan
Het is als evenement not done om tegenwoordig geen social media te hebben. Facebook, Instagram en Strava moet je anno 2018 écht wel hebben om op te vallen bij de doelgroep. De hardlopende doelgroep is veelal actief op social media!
Zet in op online advertenties
Ga niet lukraak jouw evenement promoten, maar doe dat op een website met actuele content. Hoe vaker je gericht wordt gezien door de doelgroep, hoe groter de kans op inschrijvingen.
Vertel een verhaal op social media
Veel hardloopevenementen beginnen pas net voor het evenement met promotie, maar geef de volgers al maandenlang van tevoren een kijkje achter de schermen. Vertel echt een verhaal, waardoor ze geïnteresseerd raken in het evenement.
Geef startbewijzen weg
Het klinkt tegenwoordig zo logisch, maar een giveaway werkt altijd goed. Mensen vinden het altijd leuk om iets gratis te krijgen. Grote kans dat zij hun loopmaatje meenemen naar het evenement!
Wij zetten ons dagelijks in om hardloopevenementen gericht te laten opvallen. Ben jij benieuwd hoe wij dat doen? Klik dan op onderstaande button om meer te lezen.
[inbound_button font_size=”20″ color=”#bac80b” text_color=”#ffffff” icon=”” url=”https://hardloopnetwerk.nl/hardloopevenement-laten-opvallen/” width=”” target=”_self”]Ik wil mijn hardloopevenement laten opvallen[/inbound_button]
Foto: Max Kooijmans