Home Voorpagina De leukste feitjes over Hardloopnetwerk (terugblik 2018)

De leukste feitjes over Hardloopnetwerk (terugblik 2018)

door hardloopnetwerk

Het was weer een jaar met hoogte- en dieptepunten voor onze redactie. In onze eenmalige rubriek ‘De leukste feitjes van Hardloopnetwerk 2018’ hebben wij tien hoogtepunten onder elkaar gezet.

Door de redactie

1. Arthur van Dijk werd lezershit. Het artikel van Anne Luijten over Arthur van Dijk werd dit jaar veruit het meest gelezen. De trainer van Olympus’70 werd een ongekende hit. Door onze teksten zo te schrijven dat wij hoog in Google komen (en Arthur van Dijk staat op plek 1 in Google) scoorden wij ongekend hoge bezoekersaantallen half november. Toentertijd werd wereldkundig gemaakt dat Arthur van Dijk van de VVD commissaris van de Koning zou worden. Dachten ze toch mooi even dat de nieuwe commissaris van de Koning serieuze tijden liep…

2. Recordaantal bezoekers. Nóg nooit hadden wij zoveel unieke bezoekers op onze website als de maand december (gemeten op 14 december 2018). Wie denkt dat wij uit Instagram en Facebook de meeste bezoekers halen, slaat de plank mis. Google en Bing zijn onze grootste kanalen om mensen naar Hardloopnetwerk te trekken. Daarnaast hebben wij nog tientallen domeinnamen gekocht om mensen naar Hardloopnetwerk te trekken. Het resultaat mag er zijn.

Deze maand hebben wij al 102.575 unieke paginaweergaves (Google Analytics, Hardloopnetwerk).

3. Recordaantal artikelen. Inherent aan de groei van onze bezoekers, schreven wij dit jaar circa 1500 artikelen. De tien mooiste foto’s van Max Kooijmans, Atleet van de Week, De week van … en de column van Naomi Sedney waren dit jaar onze populairste rubrieken.

4. Het was het jaar van het proberen. In augustus 2016 begonnen wij Hardloopnetwerk als ‘grapje’. Sindsdien is het een serieuze business geworden. Dit jaar hebben wij de nodige fouten gemaakt. Wij leren daar natuurlijk van en in 2019 maken wij alleen nog keuzes op basis van data.

5. Het jaar van de filmpjes. Dit jaar introduceerden wij ook filmpjes bij hardloopwedstrijden, nadat jullie daar herhaaldelijk om hadden gevraagd. Volgend jaar willen wij daar een vervolg gaan geven, want wij willen onze trouwe bezoekers waardering teruggeven.

6. #Hardloopnetwerk werd meer dan 30.000 keer gebruikt op Instagram. In totaal werd onze #hardloopnetwerk door 31.600 mensen gebruikt. Daar zijn wij heel trots op!

7. Onze eerste gesponsorde wedstrijden. Op één van de grootste atletiekwedstrijden van Nederland, Gouden Spike, kregen wij 3 onderdelen die wij mochten sponsoren en Running de Bilt 5 kilometer werd Hardloopnetwerk Running de Bilt 5 kilometer. In 2019 willen wij nog meer onze naam aan wedstrijden koppelen.

8. Björn Koreman het meest gezocht op Hardloopnetwerk. In onze zoekbalk werd topatleet Björn Koreman dit jaar maar liefst 5.321 keer gezocht. Met dat aantal staat hij op plek 1, gevolgd door Jasmijn Lau en Max Kooijmans.

9. Hardloopnetwerk Instagram over de 1000 posts. Ondanks dat wij Instagram niet het belangrijkste vinden, vinden wij Insta wel het allerleukst om te doen! Dit jaar gingen wij over de 1000 post heen. Jullie waarderen het dat wij snel het nieuws verspreiden.

10. Lisanne de Witte kent zichzelf het beste. Op het NK outdoor in Utrecht vroegen wij de sympathieke atlete uit Heiloo wat haar verwachtingen waren voor het EK in Berlijn. Toen zei ze overtuigend: ”Ik word daar derde.” En wat werd ze? Juist…

 

Nieuwsoverzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten