Home Laatste Nieuws Vier corona tips van Leefstijl coaches

Vier corona tips van Leefstijl coaches

door hardloopnetwerk

We werken zoveel mogelijk thuis, vermijden grote groepen en beperken fysiek contact. Op deze manier dragen we allemaal ons steentje bij in de strijd tegen Corona. Juist nu we in een gekke en soms angstige periode leven, zijn positieve boodschappen belangrijker dan ooit. Want hoe komen we anders deze periode door? In deze periode met terechte zorgen over factoren waar we eigenlijk weinig grip op hebben, proberen wij grip te krijgen op hetgeen dat we WEL kunnen doen! En hoe tof is het als wij allemaal #fitagainstcorona zijn? Wij beginnen alvast!

Het liefst zouden we waarschijnlijk allemaal de zorgmedewerkers helpen of een vaccin tegen deze ziekte ontwikkelen, maar dat gaat nu eenmaal niet. Langzaam ontstaan er kleine initiatieven om elkaar te helpen. Maar wist je dat je niet een heel actieplan hoeft op te zetten om iets te doen? Wij beginnen bij onszelf, want soms doe je meer voor anderen door voor jezelf te zorgen. Zorg in deze tijd voor jezelf en hou jezelf fit en sterk. Op deze manier zetten we allemaal een stapje, om hopelijk de zorg zoveel mogelijk te ontlasten en risicogroepen te beschermen. Inspiratie nodig? Onze leefstijl coaches delen hoe zij dat zelf aanpakken en geven tips! Alvast kort samengevat: slaap goed, eet gezond, blijf hardlopen en doe extra core stability!

TIP 1 ONTSPANNING

Coach Karin Nieuwenhuijsen: ‘Ontspanning! Slaaptekort en stress zijn factoren die zorgen voor een hoge belasting. Dit kan zich uiten in lichamelijke klachten en een lagere weerstand. Zorg juist in deze tijd voor voldoende slaap en probeer ontspanning op te zoeken. Zo ga ik een uurtje eerder naar bed en probeer ik om de dag een uurtje te mediteren. Voor het laatste gebruik ik de ‘Headspace app’.’

TIP 2 GROENTE & FRUIT

Coach Monique van de Velde: ‘We weten allemaal wel dat groenten en fruit belangrijk zijn denk ik zo. Maar kom jij ook echt aan je dagelijkse porties? Eerlijk is eerlijk, ik niet altijd. Deze gekke tijd schudt mij toch weer even wakker hier op te letten. Ik heb mandarijntjes in huis gehaald en diepvriesfruit voor in mijn ontbijt. En vanavond maak ik een rijkgevulde groenten-ovenschotel, ik heb tenslotte ook net wat meer tijd nu om eens lekker te koken ;)’

TIP 3 BEWEGEN

Tip van Hardloopnetwerk: ‘Blijf gewoon hardlopen (maar doe je trainingen nu wel alleen).’ Lees ook: Hardlopen in tijden van corona

TIP 4 START DE DAG SPORTIEF

Coach Roy Polman: ‘Start de dag sportief! Ik bedenk me bijna elke ochtend hoe blij ik ben dat ik niet een lange reistijd heb naar het werk toe als ik iets na 7 uur aan het hardlopen ben. Ik besef me dan dat veel mensen in de auto zitten en normaal gesproken vaak in de file staan. Het ochtendritueel dat ik mezelf heb aangeleerd bestaat uit 15 minuten core stability trainen op mijn matje. De dag begint zo lekker wanneer ik mijn workout al gedaan heb en het is pas 8 uur!’

Lees meer op de site van Active Living

Hardlopers lopen het liefst hard. Zo kan je het verstandig aanpakken in het COVID-19 tijdperk.

Nieuwsoverzicht